همشهري آنلاين: كتاب آيين برندسازي يشخصي؛ راهنمايي مفيد براي توسعه فردي و ايجاد يك من جديد تاليف خليل جعفرپيشه با پيشگفتاري از پرويز درگي، مدرس دانشگاه و رئيس انجمن علمي بازاريابي ايران از سوي انتشارات بازاريابي چاپ و منتشر شد.
برند عصاره تمامي كنشهاي فرد در گذشته، حال و آينده است. هر عمل، اتفاق يا تعامل ما با ديگر افراد بر برندمان تاثير خواهد گذاشت. بنابراين، بايد گفت افراد در طول زندگي دانسته يا ندانسته در حال ايجاد برند از خود هستند. حال سوال اينجا است كه آيا بايد اين برند را به ارادهي خود مديريت كرد يا يا اجازه داد تا خودبهخود خلق شود. در جواب بايد گفت سزاوار آن است با به كارگيري فعالانهترين و هدفمندترين روشها و ترتيبات سازگار و نظاممند اين زحمت را به جان خريد و هر عمل و رفتاري كه باعث تاثيرگذاري بر برند ما ميشود را با دقت و جديت مورد مديريت قرار داد.
هدف نهايي برندينگ شخصي، توسعهي تصويري است كه در نظر مخاطب جذاب و الهامبخش جلوه كند و در عين حال از اعتباري بالا برخوردار باشد. برند شخصي چنانچه به خوبي مديريت شود، ميتواند به نقطهي قوت و دارايي براي فرد تبديل شود: تجربهها، دستاوردها و تواناييها كه قادرند استعدادهاي اصيل و واقعي ما را آشكار سازند. علت ناكامي بسياري از افراد بااستعداد و داراي تخصص و مهارت بالا در كشور ما آن است كه آنها نتوانستهاند از اهرم برندينگ شخصي به منظور استفاده از مهارت و عرضهي خود به بازار استفاده كنند. اين كتاب رازهاي اين قصه را با شما درميان ميگذارد.
در اين كتاب سعي شده است با در نظر گرفتن آخرين راهبردها و رويكردهاي علمي و عملي مورد استفاده به وسيلهي برندهاي معروف در فضاي سايبر و حقيقي، مهمترين رازهايي كه ميتوانند به سوالات، ابهامات و برخي كجفهميها دربارهي مفهوم برندينگ شخصي پاسخ داده و از شما يك برند باعيار بالا بسازند، به زبان ساده با شما به اشتراك گذاشته شود.
منبع: همشهري آنلاين